Tutaj jesteś

CRM. Co to jest system CRM?

9 listopada 2022 Lifestyle system CRM

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami jest dziś kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Na pewnym etapie rozwoju organizacji zarządzanie relacjami z klientami jest na tyle trudne, że konieczne jest wdrożenie stosownych narzędzi informatycznych. Czym jest CRM i dlaczego warto zdecydować się na jego wdrożenie?

CRM – co to jest?

CRM (ang. customer relationship management) to nic innego jak zestaw procedur i narzędzi, które mają za zadanie wspierać zarządzanie relacjami z klientami. W szerszym kontekście CRM postrzegany jest jako pewnego rodzaju filozofia biznesowa, która koncentruje się na kliencie i jego potrzebach. Proces ten wymaga nieustannego gromadzenia danych o klientach, ich preferencjach i wszystkiego, co niesie za sobą biznesową wartość.

Sprawne zarządzanie wszystkimi informacjami na temat klientów i odpowiednie  adresowanie ich potrzeb we właściwym czasie wymaga zastosowania odpowiedniego rozwiązania technologicznego. Systemu informatycznego, który pozwoli skutecznie zarządzać posiadanymi danymi, ułatwi budowanie lojalności i długofalowych relacji, a w konsekwencji wygeneruje większe przychody dla organizacji.

CRM w chmurze – dlaczego warto?

Współczesne narzędzia CRM w chmurze, takie jak chociażby Dynamics 365, są niezwykle elastyczne. Nierzadko można je rozbudowywać o kolejne elementy i budować w ten sposób kompleksową infrastrukturę systemową, która pozwoli skutecznie wspierać działanie przedsiębiorstwa w każdym jego obszarze.

Dlaczego inwestycja w CRM jest uważana za inwestycję o potencjalnie wysokiej stopie zwrotu? Powodów takiego stanu rzeczy jest co najmniej kilka. Nowoczesny CRM pozwala doskonalić i optymalizować procesy firmowe na wielu różnych płaszczyznach. Pozwala chociażby skrócić cykl sprzedaży, zwiększyć efektywność działań sprzedażowych i posprzedażowych, wzmocnić relacje z klientami, skuteczniej walczyć o ich utrzymanie, a także skutecznie optymalizować realizowane działania marketingowe. Dobry system CRM ułatwia również dostęp do danych o klientach i pozwala je analizować z najróżniejszych perspektyw. Właściwe wykorzystanie tych możliwości pozwala podejmować jeszcze lepsze decyzje, optymalizować metody działania i na nowo kształtować strategię pozyskiwania i utrzymywania klientów.

System CRM – przykłady

Na rynku dostępnych jest dziś wiele systemów CRM, jednak w gronie najchętniej wybieranych od lat pozostają SAP Digital CRM, Salesforce i MS Dynamics 365. Ostatni rozwijany jest przez Microsoft i stanowi część pakietu Office 365. Możliwość elastycznej integracji Dynamics 365 z innymi narzędziami Microsoft jest niewątpliwie ogromnym jego atutem. Poprzez takie działanie wiele powtarzalnych zadań można zautomatyzować, a dzięki wykorzystaniu Power BI w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w posiadanych przez organizację danych. Kluczem do sukcesu jest jednak stworzenie odpowiedniej architektury systemowej i przekonanie się do możliwości, jakie oferuje dziś biznesowi nowoczesne technologia.

Sztuczna inteligencja w medycynie – Jak AI rewolucjonizuje opiekę zdrowotną

Redakcja bezprzewodowy.com.pl

Nasza redakcja składa się z ekspertów, gotowych dostarczyć Ci najnowszych informacji, praktycznych porad i inspirującej treści. Niezależnie od tego, czy interesuje Cię świat nowoczesnych technologii, rozwój osobisty, czy też poszukujesz wskazówek dotyczących stylu życia, nasz zespół jest tu, aby sprostać Twoim oczekiwaniom.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?